
عزم جدی برای جلوگیری از تماس های تبلیغاتی صوتی مزاحم
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پی اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر ماموریت رفع مزاحمت پیام های تبلیغاتی ناخواسته برای مردم، از برخورد با تماس های تبلیغاتی صوتی و ارسال کنندگان پیامک های مزاحم تبلیغاتی خبر داد.
وی با تاکید بر برخورد با متخلفان از سوی رگولاتوری افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تمامی دارندگان پروانه ارایه خدمات تلفن همراه موظف شده اند سامانه تشخیص تماس های صوتی تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته را مطابق با ضوابط ابلاغی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راهاندازی کنند و مانع از راهیابی اینگونه تماسها در شبکه خود شوند …
فتاحی تصریح کرد: علاوه بر این، اپراتورها موظفند سامانه کشف تخلف پیامکی خود را راهاندازی و سیمکارتهای متخلف را شناسایی و آنها را مسدود کنند. کاربران نیز می توانند با مراجعه به سامانه ۱۹۵ به آدرس https://۱۹۵.cra.ir شکایت خود را درباره دریافت پیامک های تبلیغاتی و همچنین تماس های صوتی تبلیغاتی ثبت کنند تا از این طریق به شکایت آنها رسیدگی شود.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره نحوه محدود کردن دریافت پیامک تبلیغاتی از سوی کاربران اظهار کرد: مشترکان تلفن همراه می توانند با شماره گیری کد دستوری #۸۰۰* و یا مراجعه به اپلیکیشن های اپراتور خود، در منوی مدیریت پیامک های تبلیغاتی برای غیرفعال سازی یا فعال سازی دریافت پیامک ها اقدام کنند.
انتهای پیام
منبع