راه‌اندازی سامانه سپام برای پیگیری امور تقنینی در آموزش و پرورش/ اخذ حدود ۲۰۰۰ سند ملکی آموزشی طی امسال

به گزارش قرن سی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، استان‌های برتردر تحصیل سند املاک آموزش و پرورش را معرفی کرد.

وی تاکید کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون حدود دو هزار فقره سند ملک آموزشی در کشور اخذ شده است. 

معاون حقوقی و امور مجلس با اشاره به اهمیت انتخاب و انتصاب مدیران مناطق آموزش وپرورش خاطر نشان کرد: در بررسی فرایند انتصاب مدیران توجه به بحث تعارض منافع در دستور کار باشد و مراقبت شود که برای مثال فرد انتخاب شده یا همسر و فرزند وی دارای مدرسه غیردولتی نباشند. 

احمدی لاشکی با اشاره به بودجه آموزش وپرورش در سال ۱۴۰۴ و بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: هم اکنون با عضویت ۴۵ نماینده از سایر کمیسیون‌ها و تشکیل کمیسیون تلفیق مجلس، مباحث بودجه‌ای سال آینده وزارت در این کمیسیون طرح و تصویب خواهد شد اما قبل از تصویب در این کمیسیون، موضوعات در کمیسیون تخصصی مربوط مطرح و تصویب خواهد شد. 

وی ابزار امیدواری کرد: با تبیین صحیح موضوعات برای نمایندگان عضوکمیسیون و بویژه کمیسیون تلفیق بودجه، بتوان وضعیت خوبی برای بودجه ۱۴۰۴ آموزش و پرورش ایجاد کرد. 

رئیس کارگروه مولدسازی وزارت آموزش وپرورش در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران کل آموزش وپرورش استان‌ها گفت: با دقت و در عین حال جسارت بیشتری نسبت به تبدیل احسن کردن اموال آموزش وپرورش تلاش و اهتمام داشته باشید.

معاون حقوقی و امور مجلس تعامل این وزارتخانه را با مجلس شورای اسلامی را در حد عالی دانست و با اشاره به کسب ۲۶۸ رأی عتماد وزیر گفت: از سال ۱۳۵۷ تا امروز هیچ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش موفق به کسب ۲۶۸ رأی اعتماد از مجلس نشده است و این به سبب پیشینه مدیریتی و تجارب و برنامه‌های شخص وزیر است و ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که این اعتماد خدشه نبیند و به گونه‌ای تعامل باشد که چالش‌های استان در همان استان رفع شود. 

وی خواهان پاسخ دهی اقناعی و دقیق وسریع به درخواست‌های وارده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد و تاکید کرد: نامه‌هایی که دارای پی‌نوشت وزیر است باید با دقت و حساسیت بالاتری بررسی و حسب دستور اقدام شود و کوتاهی در این خصوص قابل قبول نیست و نوعی تخلف محسوب می‌شود. 

احمدی لاشکی از راه‌اندازی سامانه سپام (سامانه پیگیری امور مجلس) به عنوان اقدامی بزرگ و کم‌نظیردر سایر دستگاه‌های اجرایی و بی‌نظیر در وزارت آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: این سامانه در هفته جاری افتتاح خواهد شد و کار خود را شروع می‌کند. در این سامانه تمامی ارتباطات با مجلس شورای اسلامی و دستگاه تقنینی به‌ صورت مستقیم و از طریق سامانه انجام می‌گیرد. هر نماینده مجلس دارای یک داشبورد مدیریتی است که تمام اطلاعات مربوط به وی و درخواست‌ها و سوالات و … به صورت آنلاین درج شده است. 

وی از مدیرکل امور مجلس ورئیس مرکز فناوری اطلاعات برای راه اندازی این سامانه که برای نخستین بار در آموزش وپرورش ایجاد شده است؛ تشکر و قدردانی کرد. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، معاون حقوقی و امور مجلس با اشاره به اهتمام هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری گفت: از اقدامات ارشادی و بازدارنده هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری در ۴۳ هیات قدرشناسی می‌کنم.

انتهای پیام


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا